99,8% kupujących poleca tego sprzedawcę

Polecam2520Nie polecam5

Zgodność z opisem
5
Koszt wysyłki
Obsługa kupującego
5

Produkt dnia
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Twoje dane będą przetwarzane zgodnie z naszą polityką prywatności
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Żele energetyczne są podstawowym  paliwem dla maratończyków i półmaratończyków na całym świecie.  Dlaczego?  Wysiłki powyżej 60 minut wymagają, abyś zaczął uzupełniać stracone kalorie. 
 
 Czym są żele energetyczne?
 
 Żele są przeznaczone do uzupełniania zapasów glikogenu, które wyczerpują się podczas biegów długodystansowych.  Żele energetyczne składają się głównie z cukru prostego, który jest preferowanym źródłem energii dla organizmu podczas ćwiczeń.  Aby przyspieszyć wchłanianie, szukaj marek, które mają dwie różne formy węglowodanów, takie jak glukoza i fruktoza.
 
 Wiele żeli oferuje również elektrolity, które stają się kluczowe przy długich biegach, zwłaszcza przy ciepłej pogodzie.  Jeśli po biegu twoje ubrania są pokryte białą solą lub po wyschnięciu potu twoja skóra jest zabrudzona – znajdź żel z co najmniej 100 mg sodu.
 
 Niektóre żele zawierają również kofeinę, która może sprawić, że te późniejsze kilometry będą nieco łatwiejsze.  Warto tez pomóc przewodowi pokarmowemu i używać na przemian żele z kofeiną i bez kofeiny podczas aktywności.

ŻELE ENERGETYCZNE

Huma Chia Energy Gel żel energetyczny - truskawka Huma Chia Energy Gel żel energetyczny - truskawka
Producent: Huma
Cena:

12,49 zł

zobacz więcej
Olimp, Fire Start Energy Gel + BCAA, 36 g Olimp, Fire Start Energy Gel + BCAA, 36 g
Producent: Olimp
Cena:

4,99 zł

zobacz więcej
ALE GEL, Lemon, 55,5 g (10 sztuk) ALE GEL, Lemon, 55,5 g (10 sztuk)
Producent: ALE
Cena:

44,99 zł

zobacz więcej

Kiedy biegasz, organizm zużywa dwa źródła paliwa do odżywiania mięśni: tłuszcz i węglowodany. Chociaż tłuszcz jest powszechnie dostępny, wolniej rozkłada się na użyteczną energię, przez co jest nieskuteczny podczas maratonu.

 

Zamiast tego Twój organizm polega na węglowodanach jako głównym źródle paliwa. Z reguły im szybciej biegasz, tym więcej paliwa będzie pochodzić z węglowodanów. Ale twoje ciało może przechowywać tylko ograniczoną ilość węglowodanów w naszych mięśniach, znanych jako glikogen; w tempie półmaratońskim jest to około 90 minut biegu, a w maratonie około 120 minut. Oznacza to, że przeciętny biegacz będzie miał mało zapasów glikogenu mniej więcej w połowie maratonu.

 
 Aby uniknąć szaleństwa, potrzebujesz spożywać około 100 kalorii i 25 gramów węglowodanów (to zazwyczaj jedna paczka żelu) co 30 do 45 minut dla biegania co najmniej przez 60 minut lub dłużej.  Oczywiście warto wypróbować żele podczas treningu, zanim użyjesz ich w dniu maratonu.  
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl