99,9% kupujących poleca tego sprzedawcę

Polecam1391Nie polecam1

Zgodność z opisem
5
Koszt wysyłki
5
Obsługa kupującego
5

Zalety koncentratów białek serwatkowych (WPC) w żywieniu sportowców
 
 Sportowcy chcą dostosować spożycie składników odżywczych, aby zoptymalizować swoją wydajność i regenerację.  Niezależnie od tego, czy chodzi o trening szybkościowy, oporowy czy wytrzymałościowy, umiejętność spożywania odpowiedniej ilości i jakości białka jest niezbędna.  Jakie są korzyści płynące z WPC: kluczowych produktów białkowych w żywieniu sportowców?
 
 Aby pomóc sportowcom w opanowaniu spożycia białka, istnieje wiele produktów dietetycznych, z których większość skierowana jest na rynek sportowy:
 
  •  Gotowe napoje
  •  Mieszanki napojów w proszku
  •  Batony białkowe
 
 Te produkty są korzystne dla osób, które są aktywne:
 
  •  Batony proteinowe są szybko trawione i łatwe do zabrania ze sobą podczas aktywności fizycznej, takiej jak jazda na rowerze, bieganie itp.
  •  Napoje białkowe zapewniają sportowcom precyzyjną kontrolę nad ilością białka, które wkładają do shakera, które mogą następnie pić podczas treningu, aby na przykład utrzymać poziom energii.
 
Jakie korzyści może dać sportowcom WPC  )whey protein concentrate) czyli białko serwatkowe?
 
 WPC są szczególnie odpowiednie dla sportowców, którzy chcą uzyskać masę mięśniową ze względu na:
 
 Szybkie wchłanianie tych białek, które pozwalają na syntezę mięśni;
 Ich specyficzny aminogram jest bogaty w aminokwasy rozgałęzione (BCAA), a zwłaszcza leucynę.
 
 Sportowcy wytrzymałościowi mogą również czerpać wiele korzyści ze spożywania WPC.  Pomaga w regeneracji mięśni i pomaga ograniczyć napięcie mięśni związane z treningami wytrzymałościowymi, takimi jak maratony.
 
 Gotowe napoje pomagają zaspokoić potrzeby tych sportowców w zakresie nawodnienia (pod względem wody i składników mineralnych) i regeneracji.
 
 Dla aktywnych osób, które nie mają żadnych celów w zakresie wydajności i które po prostu ćwiczą, aby zachować formę, białka surowicy mogą być również przydatne do nadawania priorytetu dobremu samopoczuciu i kontrolowaniu wagi.
 
 Żywienie sportowe: Jak powstaje WPC, które jest ukierunkowane na potrzeby sportowców?
 
 WPC otrzymuje się z serwatki, która jest zagęszczana przez filtrację membranową, a następnie suszona.  Jest one klasyfikowana według zawartości białka (wyrażonej jako % suchego ekstraktu).
 
 WPC 80 będzie miał suchy ekstrakt, który składa się w 80% z białka, a reszta będzie składać się z minerałów, tłuszczów i laktozy.
 
 Serwatka najwyższej jakości: identyfikowalny, stabilny skład i neutralny smak;
 Zachowanie wartości odżywczych i sensorycznych;
 Charakterystyka właściwości użytkowych: zwilżalność, rozpuszczalność, żelowanie i stabilność termiczna.
 
 Nasi eksperci mogą pomóc w wyborze idealnego WPC do zamierzonego zastosowania!

BIAŁKA SERWATKOWE (WPC)

Formotiva, WPC, 700g Formotiva, WPC, 700g
Producent: FORMOTIVA
Cena: 64,99 zł
zobacz więcej
Najpopularniejszymi metodami wykorzystywanymi do produkcji preparatów białkowych, wykonanych na bazie serwatki, są: filtracja membranowa (produkt końcowy wykonany tą metodą wykazuje bardzo dobrą jakość), wymiana jonowa (w finalnym produkcie jest mniejsza ilość laktozy i tłuszczu, przy użyciu tej metody można otrzymać produkt białkowy o wysokim skoncentrowaniu) i hydroliza.
 
Odżywka białkowa służy do wzbogacenia diety osoby trenującej w podstawowy budulec mięśni, ale także pomoże w regeneracji ich po treningu. Dzięki niemu wzmocnimy nie tylko nasze mięśnie i wykonywane przez nas ćwiczenia będą efektywniejsze, ale także białko usprawni proces regeneracji organizmu. Po zakończonym treningu warto stosować odżywkę białkową, bo zapoczątkuje ona odbudowę, odpowiednią regenerację tkanek oraz zahamowanie degradacji. Jeśli nie uzupełnimy białka po ukończonym treningu, nasze ciało narażone jest na katabolizm mięśniowy. Warto temu zapobiec, stosując odżywkę białkową od razu po zakończonym treningu w celach uzupełniających. 
Warto wiedzieć, że dla osób regularnie trenujących na siłowni, zapotrzebowanie na białko rośnie, dlatego należy go dostarczać w większej ilości, by zapobiec brakom. 
 
Białko w proszku jest łatwo przyswajalne i smaczne oraz wygodne w zastosowaniu. Jego zaletą jest czas w jakim aminokwasy powstałe w wyniku jego strawienia dostają się do krwi. Podczas intensywnego wysiłku fizycznego nasza tkanka mięśniowa ulega zniszczeniu, aby ją odbudować należy dostarczyć odpowiednią ilość aminokwasów, tak aby zapobiec przed jakimikolwiek stratami w tkance mięśniowej. 
 

Wyróżniamy trzy podstawowy formy odzywek białkowych, które są rekomendowane przez trenerów i dietetyków. Są to:

  • koncentrat białka serwatkowego (WPC)
  • izolat białka serwatkowego (WPI)
  • hydrolizat białka serwatkowego (WPH).
WPC czyli Koncentrat białka serwatkowego zawiera do 80% białek. Zawiera niską zawartość tłuszczów, cholesterolu i laktozy. To także źródło czynnika wzrostu IGF-1, TGF-1,TGF-2 oraz aminokwasu jakim jest cysteina, która bierze udział w wytwarzaniu kolagenu, który odpowiada za zdrowy wygląd skóry, jej jędrność i młody wygląd. Białko WPC bogate jest także w immunoglobuliny, laktoferyny, fosfolipidy, kwas rumenowy (CLA). Mówi się o jego właściwościach zapobiegających rakowi. Zalecany przez trenerów personalnych w celu wspierania wzrostu masy mięśniowej i procesu regeneracji po treningu.

 

 
WPI czyli izolat białka serwatkowego to wysokiej jakości produkt pozbawiony cholesterolu, tłuszczy i laktozy.  Zawiera aż 90% białka. Charakteryzuje się najwyższym stosunkiem aminokwasów endogennych i egzogennych czyli takich które organizm może syntetyzować samodzielnie oraz tych, które musi przyjmować systematycznie wraz z pożywieniem.
WPI jest dobrze rozpuszczalny i jest naprawdę wysokiej jakości. Zalecany przez trenerów personalnych w celu wspierania wzrostu masy mięśniowej i procesu regeneracji po treningu.
 
WPH czyli hydrolizat białka serwatkowego to najbardziej zaawansowany produkt białkowy. Nie dość, że jest dogodnym źródłem łatwo przyswajalnych form aminokwasów to także odznacza się bardzo dobrą rozpuszczalnością i w bardzo krótkim czasie można uzyskać regenerację tkanki mięśniowej. Co więcej nie powoduje wzdęć i innych dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego.  Niestety za taki udogodnienia trzeba zapłacić więcej niż za WPC i WPI.

 

Micelarna kazeina (MC) to naturalna, niezdenaturowana frakcja białkowa pozyskiwana z mleka przy pomocy ultrafiltracji. Wspiera układ immunologiczny sportowca, ma zdolność do tworzenia „żelu” w jelitach. Zapewnia stałe uwalnianie aminokwasów do krwioobiegu (nawet do 7 godzin). Co więcej można stosować ją jako zamiennik posiłku.

Kazeinian wapnia (białka pochodzące z mleka) otrzymywany jest w procedurze chemicznego oczyszczania. Stanowi dodatek do żywności (właściwości smakowo - zapachowe), ma właściwości koagulacyjne, najczęściej wiąże się z wapniem lub sodem. Wykazuje dobrą rozpuszczalność w wodzie, zawiera niską wartość tłuszczy i laktozy. Jego dodatkowa zaletą jest zdolność do neutralizacji uczucia gorąca.

 
Dla osób którym zależy na bardzo szybkiej wchłanialności zalecane są odżywki białkowe takie jak WPH czy WPI. Są to białka dostarczające pełen wachlarz aminokwasów. Tego typu odżywki zalecane są do stosowania w okresie około treningowym ze względu na ich szybkość wchłaniania.
 
Należy pamiętać, że białko wpływa na tempo metabolizmu, a co za tym odzie na spalanie tkanki tłuszczowej. Badania potwierdzają, że większa ilość spożywanego białka w diecie przyspiesza przemianę materii nawet o 25%.
 
Optymalna ilość białka w diecie to ok 1,5 – 2,6 g /kg masy ciała by zachować sylwetkę i jakość ciała w najlepszej formie. Jest to ok 35% dziennego zapotrzebowania kalorii. W okresie odchudzania oscylujemy w górnej granicy, ponieważ białko wspomaga redukcje tkanki tłuszczowej i przyspiesza przemianę materii.
 
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl